ניהול שיח ארגוני ותרומה
לתוצאה העסקית

מחקרים רבים עוסקים בקשר המתגלגל שבין ניהול שיח ארגוני, שביעות רצון עובדים, העלאת המחויבות הארגונית ושיפור בתוצאות. מחקרים שכאלו אינם יכולים להיות נטולי השפעות על התוצאות, שכן העובדים פועלים בארגון ולא ב'תנאי מעבדה', יחד עם זאת מגמת המאמרים מצביעה על קשר רציף. 

 Kathryn Yates  (מובילת תחום המחקר הגלובלי של תקשורת וניהול שינוי) הציגה כבר בשנת 2013 מחקר המנתח החזר ההשקעה ROI בארגון המנהל תקשורת.

במחקר נאספו נתונים מ-604 ארגונים ברחבי העולם כאשר נבחנה הקורלציה שבין ניהול תקשורת אפקטיבית וניהול השינוי בארגון, לבין ביצועים כלכליים והחזר על ההשקעה. היא מצאה שככל שארגונים אפקטיביים יותר בניהול תקשורת פנים וניהול שינוי, כך צפוי שהם ישיגו פי 2 תוצאות ממתחריהם שאינם שמים על כך דגש. 

במחקרה היא מסבירה שסלילת הדרך לניהול תקשורת אפקטיבית, דורשת אימוץ של 3 עקרונות ליבה:

1. הקפדה על התנהלות בהירה ומשתפת כלפי העובדים.

2. יצירת ביטחון ומחויבות לעובדים ע"י חיבור המנהלים בכל הדרגות למהלכים הננקטים ודבקות בדרך.

3. בניית חוויות משותפות והגברת תחושת שייכות. (אגב, לפעילות הקשורה בקהילה יש ערך המייצר חוויות משותפות. אולם צריך לוודא שיש חוויות הקשורות גם בתחום העיסוק)

איך מיישמים זאת? איך מחדשים בתחום? מאמצים גישות מתחומים אחרים!

אחד הדברים שאנחנו אוהבים ב- DSM הוא לאמץ כלים ותובנות מעולמות אחרים שמהם ניתן לפתח כלים הניתנים למדידה בתחום תקשורת הפנים. 

לדוגמא,

מעולם פיתוח המוצרים והחדשנות המבוסס על חשיבה עצמאית. אנחנו מאמצים את מפגשי ה- HACKATHON ככלי המייצר חוויות משותפות הקשורות בארגון וממקד בנושא תומך אסטרטגיה.

נשמח להסביר לכם איך.









    All Rights reserved to DSM Direct & Segmented Marketing Ltd. 1999

    All Rights reserved to DSM Direct & Segmented Marketing Ltd. 1999